سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خواص گردو

گردو غذای مغز و درمان بی‌خوابی است

سلامت نیوز: گردو نه تنها خوشمزه است بلکه برای سلامت قلب و پوست بسیار مفید و پرفایده است.
به گزارش ایسنا، ‌گردو یکی از منابع مهم پروتئین گیاهی و منبع سرشار از چربی‌های امگا 3 و اسید آلفا لینولئیک است که تاثیر مفید هر دو در عملکرد مناسب عروق شناخته شده هستند.
گردو هم چنین حاوی خواص آنتی اکسیدانی قوی برای پیشگیری از سرطان است. چربی‌های اشباع نشده تک زنجیره‌ای موجود در گردو برای مقابله با کلسترول بد خون و کاهش آن در بدن و نیز برای کاهش لیپو پروتئین که عامل تصلب شرایین است، بسیار سودمند می‌باشد.
گردو در عین حال حاوی نوعی اسید آمینه به نام ال - آرمبینین است که به جریان بهتر خون در عروق کمک می‌کند.
کارشناسان تغذیه می‌گویند گردو غذای مغز است و نقش مهمی در بهبود عملکرد سلولهای مغزی ایفا می‌کند تا جایی که حتی شما را به مرور زمان و با مصرف روزانه باهوش‌تر می‌کند.
ملاتونین یکی دیگر از مواد مفید موجود در گردو است که به بهبود خواب کمک می‌کند و بنابراین در کاهش بی‌خوابی و رفع سایر اختلالات خواب موثر است.

 

مصرف روزانه گردو باعث کاهش استرس میشود
مطالعات نشان میدهند تغییر رژیم غذایی به بدن ما کمک میکند واکنش های بهتری به استرس نشان دهد. این بسیار مهم است چرا که ما نمیتوانیم از عوامل استرس زا به طور کل در زندگی روزمره خود اجتناب کنیم.
به گزارش سلامت نیوز محققان میگویند رژیم غذایی غنی از گردو از استرس میکاهد و کلسترول مضر را کاهش میدهد.
بر اساس مطلعات جدید مصرف دو تا سه گردو در وعده های غذایی بر فشار خون بالای ناشی از استرس تاثیر میگذارد. افرادی که زمینه های فشار خون بالا در برابر استرس را دارند در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی بیشتر قرار میگیرند دکترهای دانشگاه پنسیلوانیا در صدد پیدا کردن منابع گیاهی برای کنترل بیماری های قلبی عروقی هستند.
این دانشمندان با انجام مطالعاتی بر روی 22 فرد بزرگسال و قراردادن گردو و یا روغن گردو در برنامه غذاییشان متوجه شدند این ماده غذایی نه تنها باعث افزایش و یا کاهش وزن نمیشود بلکه تاثیر بسزایی در کنترل فشار خون دارد .
این اولین مطالعات است که نشان میدهد گردو به کاهش فشار خون در هنگام استرس کمک میکند . مطالعات نشان میدهند تغییر رژیم غذایی به بدن ما کمک میکند واکنش های بهتری به استرس نشان دهد. این بسیار مهم است چرا که ما نمیتوانیم از عوامل استرس زا به طور کل در زندگی روزمره خود اجتناب کنیم. گردو منبع شناخته شده ای و غنی از فیبر آنتی اکسیدان ها و اسید های چرب اشباع نشده به ویژه آلفالینولنیک است که مطالعات نشان میدهند اثرات مفیدی بر فشار خون دارد.
گروه ترجمه سلامت نیوز


شهادت امام هادی(ع) تسلیت باد

تولد هادی امت

در حرکت نه چندان آرام زمان به گفتة اکثر مورخان ، چشم گیتی در سال 212 هجری قمری به جمال خورشیدی روشن می شود که چکیده فضیلت ، جوهره وجود وفیض مطلق است . مولودی که یادش آرام بخش دلها وپیامش آخرین امید ونهایت آرزوی دلدادگان به خدا میگردد. آن مولود کسی جز علی النقی امام هادی (ع) نبود آمد امام هدایتی که  روشنی بخش محفل بشری گردید وتشنگان حقیقت را از زلال هدایت که ریشه در وحی دارد  سیراب کرد .

امام هادی (ع) در بصریا ( روستایی در سه میلی مدینه ) از توابع مدینه به دنیا آمد ومکارم اخلاق ، شرافت ونجابت را چون دیگر ستارگان هدایت از خاندان نبوّت در خود جمع داشت.پس از تولد امام هادی (ع) پدر بزرگوارش امام جواد (ع) همچون ائمه دیگر (ع) سنت شرعی مراسم  تولد از اذان در گوش راست واقامه در گوش چپ وصدقه وعقیقه را بطور کامل اجرا نمود.

 سال تولد امام هادی (ع)

در باره سال وماه وروز تولد حضرت ، راویان وتاریخ نگاران اقوال مختلفی ذکر کرده اند که به برخی اشاره می گردد

-  اکثر مورخان ولادت حضرت را در سال212 هجری می دانند . اصول کافی ج1 ص 497 ، الارشاد ج2 ص 297 ، اعیان الشیعة ج 4 ص 252 .

- بنا بر اقوال ضعیفی ولادت آن حضرت در سال 214 بوده است. الاتحاف بحب الاشراف  ص67 ، جوهرة الکلام ص 151 ، مرآة الجنان ج2 ص 159  

- مؤ لف تاریخ  الخمیس در جلد  2 صفحه 321 وصاحب مرآة الجنان در جلد 2 صفحه 159 تولد امام هادی (ع) را در روز سیزدهم رجب ذکر
 کرداند

- برخی نیز تولد امام علی النقی (ع) را در روز دو شنبه سوّم رجب ذکر کرده اند.

- برخی منابع ، تصریح می کنند که تولد امام در ماه رجب بوده است ولی روز تولد را معین نکرده اند از جمله در بعضی از دعاها به این مطلب
  تصریح شده است.

بارالها ! از تو می خواهم ودرخواست دارم به حق دو مولود در ماه رجب  محمد بن علی الثانی وعلی بن محمد منتجب (امام هادی ) .

نام مبارک

امام جواد (ع) پدر بزرگوار حضرت هادی (ع) نام جد بزرگوارش را (علی) که نام امیر المؤمنین وزین العابدین وسید الساجدین علی بن الحسین بود بر فرزند خود نهاد وامام هادی (ع) به حکم وراثت ، خصوصیات این دو بزرگوار را در خود داشت . او بلاغت وسخنوری را از امیر بیان منشأ بلاغت وخواستگاه فصاحت  به ارث برده بود وتقوا عبادت را از سید الساجدین

 کنیه

کنیه گذاری بر افراد از جمله رسمهای عرب بوده ونوعی احترام بشمار می رفته است تا جایی  که مردمان آنروز با کنیه به تفاخر می پرداختند . 

 ائمه (علیهم السلام) این نکته را بخوبی رعایت می کردند وحتی به اطفال خود کنیه گذاشتنه وآنان را با کنیه صدا می زدند زیرا احترام نهادن در رشد روانی وبلوغ اجتماعی فرزند اثری مهم  وژرف دارد  که امیر مؤ منان در شعر ی که به این مضمون روایت شده می فرماید

 امام جواد (ع) به  تاسی  از امامان سلف فرزند خود را ابو الحسن خواند ودر این کنیه او را به امام موسی بن جعفر وامام رضا (ع) همانند ساخت.

محدثین وروات جهت تشخیص وتفکیک ، صفتی به ابو الحسن افزوده امام موسی بن جعفر (ع) را ابو الحسن الاول ، امام رضا (ع) را ابو الحسن الثانی وامام هادی (ع) را ابو الحسن الثالث می خوانند

القاب  

القاب امام گوشه هایی از فضائل ،مناقب وصفات والای ایشان را به خوبی تصویر می کنند

الامین - التقی   - الناصح - المتوکل - المرتضی - الفقیه - الطیب - العسکری - الوضح - الرشید - الشهید - الوفی - الخالص - العالم - نقی - فتاح - هادی - نجیب - مؤتمن 

با آنکه متوکل بارها در صدد بود تا به بهانه قیام مسلحانه امام دهم را از میان بردارد، ولى هیچ گاه به این بهانه دست نیافت. با این حال، نتوانست حیات شریف آن حضرت را که مانع خودکامگىهاى او به عنوان محور تفکر اسلامى بود و همچون مرکزى که شیعیان بر گرد آن پروانه ‏وار مىچرخیدند، تحمل کند، لذا ایشان را بنا به روایتى، در تاریخ سوم رجب سال 245هجرى به شهادت رساند.

امام دهم در حالى که هشت سال و پنج ماه از عمر شریفشان مىگذشت، به مقام امامت نایل شدند و پس از سى و سه سال به شهادت رسیدند و در سامرا دفن شدند (صلوات الله وسلامه علیه وعلى آبائه وأبنائه الطاهرین).


حلول ماه رجب

از پیامبر صلّی اللّه علیه و آله و سلّم روایت شده است که فرمودند: کسی که بعد از بجا آوردن نماز مغرب شب اول رجب، بیست رکعت نماز بجا آورده که در هر رکعتی سوره «فاتحه» و «اخلاص» را یک مرتبه خوانده و برای هر دو رکعتی یک سلام بدهد.


 ش


در اینجا رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود: آیا ثواب این نماز را می‏دانید؟ اصحاب عرض کردند: خدا و رسولش داناترند. پیامبر صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرمودند: روح الامین این نماز را به من یاد دادند. و آستین‏های خود را بالا زدند - خود و خانواده و مال و فرزندانش محفوظ مانده و از عذاب قبر پناه داده می‏شود و از صراط، بدون حساب، مانند برق می‏گذرد.


میلاد امام محمد باقر(ع)

قالَ الاْمامُ أبوُ جَعْفَر محمّد الباقر (عَلَیْه السلام): لَوْ أنَّ الاْمامَ رُفِعَ مِنَ الاْرْضِ ساعَةً، لَماجَتْ بِأهْلِها کَما یَمُوجُ الْبَحْرُ بِأهْلِهِ. حضرت امام محمد باقر (علیه السلام) فرمودند: اگر امام و حجّت خدا لحظه ای از روی زمین و از بین افراد جامعه برداشته شود، زمین اهل خود را در خود می بلعد و فرو می برد همان طوری که دریا چیزهای خود را در خود متلاطم و آشفته می سازد.
س


ارسال پیام شهدا به شهرها

روح الله بصیری نیا ورزشکار دوچرخه سوار ، تا کنون 730 شهر را رکاب زده و پیام شهدا را به شهرهای مختلف ایران رسانیده است .


دوچرخه سورای


ایشان قصد دارند تا پایان سال 1390 بقیه شهرهای ایران را نیز با دوچرخه پیموده و ماموریت خود را تکمیل نماید. برای ایشان آرزوی موفقیت داریم.


سید محمد تقی موسوی

نمیدانم چرا هر وقت میخواهم نامی از مرحوم سید محمد تقی موسوی بیاورم بی اختیار لفظ شهید را درمورد ایشان بکار میبرم .


موسوی


شاید بخاطر این است که او استاد قرآن ما بود و هرچه خاطره از او داریم همه و همه خاطرات قرآنی و اخلاق قرآنی است و به نظر میرسد طبق روایات اهل بیت میتوان او را شهید خطاب کرد زیرا به حق رهرو راه شهدان بود و همه به او علاقه داشتند.


سید محمد تقی موسوی اهل اصفهان بود ولی چند وقتی بود به جهت مسائل کاری در شهریار ساکن شده بود و در همین مدت کم توانست خود را در قلب بچه ها جا کند بطوری که همه علاقه زادی به او نشان میداند و ایشان توانست چند مکتب قرانی را در شهریار پایه گذاری کند ولی متاسفانه چند سال پیش در اثر حادثه اتومبیل او و همسرش به دیار باقی شتافتند و تنها دختر بچه کوچکشان به یادگار ماند.


روحش شاد.


زیارت حرم امام خمینی (ره)

السلام علیک یا روح الله


بریز از دیده دامن دامن ای اشک          که غم زد آتش اندر خرمن ای اشک


که بر این آتشم آبی فشاند            چو خشکیدی تو در چشم من اشک


دریغا ای دریغا ای دریغا        خدایی سایه ای رفت از سر ما


امام


ضمن عرض تسلیت بمناسبت فرارسیدن ایام ارتحال امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و معمار کبیر انقلاب اسلامی از برادران گرامی دعوت میشود برای اعزام به حرم مطهر امام راحل در تاریخ 14 خرداد از هم اکنون ثبت نام نمایند.


زمان حرکت ابوسها از مقابل مساجد ساعت 6 صبح 14 خرداد می باشد . مسئول اتوبوس هنگام سوار نمودن افراد اسامی را نوشته و تا پایان مراسم کنترل نماید تا کسی از کاروان جا نماند و پس از مراسم و ترخیص اتوبوسها اسامی تحویل شود.


تعیین جهت قبله

قبله


هفتم خرداد خورشید درست بالای خانه کعبه قرار دارد و فرصت خوبی برای تعیین جهت قبله است به اینصورت که اگز ساعت 13و 48 دقیقه تکه چوبی را بصورت کاملا عمودی روی زمین قرار دهید سایه آن دقیقا جهت مقابل قبله را نشان میدهد.


نشست سیاسی

ب


برنامه نشست سیاسی با حضور دکتر وحید یامین پور روز 13 خرداد ساعت 18 در مصلی شهریار به همت پایگاه ویژه شهدا برگزار گردید. در این برنامه دکتر یامین پور ضمن بیان مسائل سیاسی روز کشور و با مقایسه زمان خلافت حضرت علی (ع) با زمان حال مسائل روز را بیان فرمودند.