سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاروان زیارتی حرم امام راحل(ره)

ر


صبح روز 14 خرداد 186 دستگاه اتوبوس زائران مشتاق زیارت حرم امام خمینی (ره) را از شهرستان شهریار به حرم مطهر حضرت امام انتقال دادند و برادران کانون فرهنگی این افتخار را داشتند که پذیرایی از زائرین را انجام دهند .


ئ


 ن


شهید اسرافیل شیخی

ش


شهید اسرافیل شیخی یکی از ورزشکاران بنام شهریار و یکی از مخلص ترین برادران سپاه بود که بعد از قطعنامه بشهادت رسید.شهید شیخی مربی تکواندو و دارای رتبه دان 4 مربیگری جمعی از رزمندگان را بعهده داشت و هنگام شهادت فرمانده اطلاعات و عملیات بود. روحش شاد و راهش پر رهرو باد.


شهید محمد جهان آرا

در سالروز فتح پیروزمندانه فتح خرمشهر بدست دلاور مردان سپاه و بسیج و ارتش یاد شهید محمد جهان آرا را گرامی میداریم .


روحش شاد راهش پر رهرو باد .


فتح خرمشهر  ش  س  فتح خرمشهر


وصیت نامه شهید محمد جهان آرا


بطور مداوم کربلا را می دیدم. «ربنا افرغ علینا صبرا و ثبت اقدامنا و انصرنا علی القوم الکافرین».


بارپرودگارا، ای رب العالمین، ای غیاث المستغیثین و ای حبیب قلبو الصالحین. تو را شکر می گیوم که شربت شهادت این گونه راه رسیدن انسان به خودت را به من بنده ی فقیر و حقیر و گناهکار خود ارزانی داشتی. من برای کسی وصیتی ندارم ولی یک مشت درد و رنج دارم که بر این صفحه ی کاغذ می خواهم همچون تیری بر قلب سیاه دلانی که این آزادی را حس نکرده اند و بر سر اموال این دنیا ملتی را، امتی را و جهانی را به نیستی و نابودی می کشانند، فرو آورم. خداوندا! تو خود شاهدی که من تعهد این آزادی را با گذراندن تمام وقت و هستی خویش ارج نهادم. با تمام دردها و رنج هایی که بعد از انقلاب بر جانم وارد شد صبر و شکیبایی کردم ولی این را می دانم که این سران تازه به دوران رسیده، نعمت آزادی را درک نکرده اند چون دربند نبوده اند یا در گوشه های تریاهای پاریس، لندن و هامبورگ بوده اند و یا در ...


و تو ای امامم! ای که به اندازه ی تمام قرنها سختی ها و رنج ها کشیدی از دست این نابخردان خرد همه چیزدان! لحظه لحظه ای این زندگی بر تو همچن نوح، موسی و عیسی و محمد (ص) گذشت. ولی تو ای امام و ای عصاره ی تاریخ بدان که با حرکتت، حرکت اسلام را در تاریخ جدید شروع کردی و آزادی مستضعفان جهان را تضمین کردی. ولی ای امام کیست که این همه رنجها و دردهای تو را درک کند؟! کیست که دریابد لحظه ای کوتاهی از این حرکت به هر عنوان، خیانتی به تاریخ انسانیت و کلیه انسان های حاغضر و آینده تاریخ می باشد؟


ای امام! درد تو را، رنج تو را می دانم چه کسانی با جان می خرند، جوان با ایمان، که هستی و زندگی تازه ی خویش را در راه هدف رسیدن حکومت عدل اسلامی فدا می کند. بله ای امام! درد تو را جوانان درک می کنند، اینان که از مال دنیا فقط و فقط رهبری تو را دارند و جان خویش را برای هدفت که اسلام است فدا می کنند.


ای امام تا لحظه ای که خون در رگ های ما جوانان پاک اسلام وجود دارد لحظه ای نمی گذاریم که خط پیامبر گونه تو که به خط انبیاء و اولیاء وصل است به انحراف کشیده شود. ای امام! من به عنوان کسی که شاید کربلای حسینی را در کربلای خرمشهر دیده ام سخنی با تو دارم که از اعماق جانم و از پرپر شدن جوانان خرمشهری برمی خیزد و آن، این است؛ ای امام! از روزی که جنگ آغاز شد تا لحظه ای که خرمشهر سقوط کرد من یک ماه بطور مداوم کربلا را می دیدم هر روز که حمله ی دشمن بر برادران سخت می شد و فریاد آنها بی سیم را از کار می انداخت و هیچ راه نجاتی نبود به اتاق می رفتم، گریه را آغاز می کردم و فریاد می زدم ای رب العالمین بر ما مپسند ذلت و خواری را.


سالمرگ دوّم خرداد؛ خاتمی همچنان دچار سرگیجه

 


در شماره اخیر هفته نامه 9 دی آمده است: دوم خرداد حاصل یک تب سیاسی بود که جریان های معاند با نظام اسلامی در صدد بودند تا با موج سواری و استفاده از این موج غیر طبیعی،‌ ریشه تنومند انقلاب اسلامی را درهم تنیده و قبل از آنکه التهاب فروکش کند بهره خود را از آن اخذ نمایند.

اما این تب قبل از آنکه بتواند کاری از پیش برد به سرعت به عرق نشست و با صلابت و اقتدار نظام و مردم و پیوند آنان با رهبری هوشمند، آن جریان برانداز نتوانست اهداف خطرناک چیده شده را محقق نماید. دوم خرداد اما از نگاهی دیگر محصول فعالیت گسترده لایه های گوناگونی از معاندین و عقده فرو خورده های امام، نظام و رهبری بود. کسانی که از سال ها پیش از به راه انداختن این بازی در اتاق های فکر امنیتی،‌ سیاسی، اندیشه ای و اجتماعی چگونگی طراحی براندازی نرم را تئوریزه می کردند تا در وقت اجرا بی کم و کاست از سوی مجریان صحنه، پیگیری و عملیاتی شود.عمده کار پروژه دوم خرداد اما بر دوش کسانی نهاده شد که در دولت های پیش از این نیز سهم داشته و اغلب مراکز مهم در اختیار آنان بود. نقاب دوم خرداد نیز برای ادامه بازی اما در ریلی پوپولیستی تر و فریب کارانه تر تعبیر شده بود.

کارگزاران سناریوی پیش گفته جمعی متکثر را تشکیل می داد جمعی از آنان از به ظاهر روشنفکرانی بودند که جز پستوی خانه خود و اغلب آشنایی الفاظ شبه روشنفکرانه مخاطب دیگری برای خود پیدا نکرده بودند. جمعی دیگر نیز به ظاهر انقلابی هایی بودند که از انقلابی گری پشیمان شده و دوره استراحت خود را می گذرانند. سوخت انقلابی گری آنان حتی تا 10 شال از انقلاب دوام نیاورده و به سرعت روبه اضمحلال نهاده بود. در این میان اما عده ای نیز برای ادامه کام جویی از قدرت و ثروت، همراه دوم خرداد شده و البته به همراه خود نو کیسه گانی که تازه بوی کباب به دماغشان رسیده بود نیز همراه کرده بودند.

همچنین جمع دیگری این مجریان را فرومایگانی تشکیل می داد که به دلیل مفاسد اخلاقی و اعتقادی خود، در صدد ولنگاری و بی بند و باری بوده و پای‌بندی به مبانی عقلی و شرعی، بنیان خانواده و مسائلی از این دست،‌ عطش سیری ناپذیر حیوانی آنان را ارضاء نمی ساخت. اینان به بهانه دوم خرداد قصد داشتند تا خودکامی از بی‌مبالاتی گرفته و اهداف لیبرالی خود را محقق سازند و البته حساب توده های مردم از این سیاست بازان جدا بود و مردم راه خود را به خوبی جدا کردند.در آستانه شکل گیری و اجرای سناریو در سال 75 و 76 اما دلسوزانی در جامعه بودند که بارها سخن از ضرورت مواظبت مسیر انقلاب و جدیت خطر پدیداری انحراف در این مسیر توسط جماعتی به ظاهر نوگرا را می دادند.آنان در سخنان خود بارها ماجرای انحراف مشروطیت را مطرح و ضرورت تبیین آن برای نسل ها را متذکر می‌شدند. همچنین ماجرای پلوهای انگلیسی سفارت خانه استعمار پیر که باصطلاح مشروطه خواهان عدالت طلب را انگلیسی تربیت کرد گوش به گوش شنیده می شد...

اینک 14 سال از برپایی سناریوی کلاه گذاشتن بر سر مردم در دوم خرداد می گذرد. در حالی که اکثر کارگزاران این پروژه یا به مأمن اصلی خود در غرب پناه برده یا به علت طراحی و پیاده سازی فتنه ای دیگر برای براندازی نظام البته با محکومیت هایی نه چندان متناسب با آن جرم عظیم و نابخشودنی، دوران حبس خود را طی می‌کنند یا در داخل با انزوا و طرد شدید مردم مواجه شده حتی روی مواجه شدن با همسایگان و اطرافیان را نیز ندارند یا با غوطه وری ولنگاری های اخلاقی و اعتقادی کارشان به هم آغوشی صهیونیست ها و انکار دین و شریعت و حتی کشف حجاب و انکار شرعیات رسیده است.منتظری مرجع ناکام این عده تا آستانه‌گور، استفتای رادیو اسرائیل و بهایی ها را پاسخ می داد و صانعی که خواستند از او جایگزینی برای منتظری بسازند به دلیل فتاوای شاذ و عوام پسند که تنها دل دخترکان هر جایی را بدست می آورد و چیزی از متن دین و فقه در آن نبود مورد طرد و انزوای مردم واقع شده و سرانجام جامعه مدرسین حوزه علمیه هم او را از مرجعیت خودخوانده خلع نمود.شیرین عبادی که دشمن سعی داشت از او الگوی زنان ایران بسازد به آغوش صهیونیست ها پناهنده شد و با همکاری با همجنس گرایان و بهائیان، فلسطینی ها را خشونت طلب معرفی کرد. مهدی هاشمی رفسنجانی که در بحبوحه فتنه 88 یکی از کارگزاران رسمی آن بود به بهانه تحصیل به لندن، مأمن فراماسونها گریخت و با حمایت بی دریغ بابا! سناریو های سرویس جاسوسی برای ایران را مطالعه می کند.

 مهاجرانی که آخر هم معلوم نشد تعداد زن های رسمی اش به چند عدد رسیده نیز راه اقامت و پناهندگی انگلستان خبیث را برای خود برگزید و با حضور در شبکه بی.بی.سی که از ابتدای تأسیس تا‌کنون دروغ و براندازی نرم را علیه ملت ایران به کار گرفته به عنوان دستمال گزارشگر شده آنان ایفاگر نقش شده است.محسن کدیور برادر یکی از زنان رسمی مهاجرانی نیز در لندن مشغول انکار دین، وحی و مقدسات الهی است. سروش دیگر لندن پناهنده‌ای است که قرآن را منکر شده و کارش به جایی رسیده که صهیونیست ها نیز او را جدی نمی گیرند. کفریات سروش در هجو رسول اسلام(ص) و قرآن صدای منکران را هم درآورد.فائزه هاشمی هنوز اما در رویای ولنگارانه خود غوطه ور است. او با فرزندانش هر روز از این سوی دنیا به آن سو و حتماً با پول شخصی- که از شیر مادر نیز به آنان حلال تر است- در حال مسافرت است. لندن، دبی، مالزی و ... مقصد های هدف دار ولی هدف این دخترک دوم خردادی شده است.

اکبر گنجی هم که بین لندن واشنگتن در حال سعی است مهدی موعود را به انکار نشست و با فلان خواننده هرزه خوان لس آنجلس هر روزه به معاشقه مشغول است.محتشمی پور به عراق رحل اقامت گسترانده و موسوی خوئینی ها هم هر روز با شکست پیاپی طرح های مخوف و مخفیانه اش بیش از پیش گیج و ناامید شده است.حجاریان که به عنوان مغز منفصل اصلاحات از سوی طراحان بازی دوم خرداد با رضایت خودش ترور شد نه به حاکمیت دوگانه و نه به فشار از پائین و چانه زنی از بالا دست یافته و همچون سایر حرف هایش«مفت» بودن نظریاتش را به عینه نقش بر آب دیده است.مجید انصاری هم که همچنان منطقه جماران را به عنوان نقطه کانونی چپاول اقتصادی می شناسد به همراه سایر جماران نشینان رگ حیات خود را در مخفی بودن و مخفی ماندن یافته است. تاجیک، نظریه پرداز استراتژیک دوم خردادی منزوی شده و عبدالله نوری از شدت غرور و نخوت تنها به فکر آن است که دیگران دست بوسی او را پذیرفته و به سراغش آیند.فاطمه حقیقت جو و فریبا داوری مهاجر هم به دامن منافقین پناهنده شده و با کشف حجاب از اتاق خلوت آنان با مسعود رجوی خبری در دست نیست.

 خدمات بی مزد و منت مزروعی، افشاری، شمس الواعظین، واحدی، اشکوری و ... برای سنای آمریکا و ملکه انگلستان به حدی رسیده که مسابقه شان برای هتاکی به مسئولان نظام و مردم ایران نیز بر حقوق بخور و نمیرشان نمی‌افزاید.مرعشی، تاج زاده، بهزاد نبوی، آرمین رمضانزاده نیز در داخل مدت حبس نامتناسب با جرم بر‌اندازی شان را می‌گذرانند و گرچه از ابعاد پرونده های دیگرشان همچون پرونده های اقتصادی، سیاسی، جاسوسی، انفجار دفتر نخست وزیری و ... پرده برداری نشده اما هیچکس نیز رغبتی به احوالپرسی از آنان ندارد.موسوی و کروبی نیز در حبس انزوایی از مردم خیال بافی می کنند. خسرو قنبری تهرانی همچنان خطرناک و مرموز است و ابطحی برای رو نشدن پرونده سراسر مفسده خود تنها هر از چند گاهی عکسی از خود که نشان دهنده عدم مرگش است را منتشر می سازد. سحابی هم شاید انتظار عزرائیل را می کشد.

خاتمی اما همچنان متوهّمانه مطرود همگان شده و به دنبال رسانه‌ای برای حرف زدن است. حرف هایی که خودش هم آن را جدی نمی گیرد و در بازی دوگانه حمایت از فتنه گران و یا عذرخواهی ظاهری از نظام دچار سرگیجه است. امروز باید سالمرگ دوم خرداد را به نظاره نشست و عبرت گرفت. عاقبت جریان سیاست باز که از دغدغه های مردم غافل شد و به نظام و آرمانهای مردم و انقلاب اسلامی پشت کرد چیزی جز این نیست.

پرونده فائزه هاشمی در دست بررسی است


سخنگوی قوه قضائیه گفت: پرونده فائزه هاشمی پس از اظهارات وی برخی مسئولان کشوری در دادستانی تهران در دست بررسی قرار دارد.


  غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه عصر امروز در نشست خبری خود با نمایندگان رسانه‌های کشور با اعلام این مطلب افزود: پس از آنکه خانم فائزه هاشمی اظهاراتی درباره مسئولان کشوری داشتند، پرونده‌ای برای ایشان در دادستانی تهران تشکیل شد.


وی ادامه داد: دادستان تهران پس از تشکیل این پرونده فائزه هاشمی را احضار کرده که به محض ورود وی تحقیقات جهت مشخص شدن صحت اظهاراتش انجام خواهد شد.

* استخدام قضات زن برای رسیدگی هر چه بهتر به پرونده زنان است

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه تعدادی از زنان در دیدار با مقام معظم رهبری نسبت به برخی تبعیض‌ها گلایه‌مند بودند گفت: ما در قوه قضائیه تلاش کردیم تا حق هیچکدام از زنان پایمال نشود و به حقوق آنها به طور دقیق رسیدگی شود.

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که در قوه قضائیه مشاوران زن استخدام شده‌‌اند توجه ویژه به همین موضوع بوده است و با توجه به این حمایت‌ها فکر نمی‌کنم مشکلی در این خصوص وجود داشته باشد.

دادستان کل کشور با اشاره به این مطلب که برخی از مشکلاتی که زنان در حوزه دستگاه قضایی با آن روبرو هستند و نمی‌توان برخلاف تصور آنها زود به نتیجه رساند گفت: برای مثال زنی از روی عصبانیت و ناراحتی اقدام به شکایت و درخواست طلاق می‌کند اما اگر قرار باشد به فوریت به این پرونده رسیدگی شود و حکم صادر شود پس از گذشت چند ماه این احتمال وجود دارد که این زن نسبت به درخواست خود پشیمان شود و اگر در آن زمان حکم صادر شده باشد مشکلات دیگری ایجاد می‌شود.

وی گفت: البته تلاش می‌کنیم تا با اندیشیدن تمهیدات ویژه، کاری کنیم که برخی از مشکلات این حوزه که وجود دارد و زنان از آن گلایه‌مندند هر چه سریعتر برطرف شود.

* پریوش سطوتی با قرار، آزاد شده است

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اینکه شنیده شده پریوش سطوتی همسر دکتر فاطمی از زندان آزاد شده است؛ آیا این فرد با جریان انحرافی و مفاسد اقتصادی رابطه‌ای داشته یا خیر گفت: آزادی پریوش سطوتی صحت دارد و ایشان پس از تحقیقات ابتدایی با قرار مناسب، آزاد شده است.

وی گفت: درباره اتهامات این فرد نمی‌‌توانم اشاره‌ای بکنم زیرا قانون این اجازه را به من نمی‌دهد اما تنها می‌توانیم به موضوع آزادی وی با قرار مناسب اشاره کنیم.

* شکایت مجلس از دولت به دستگاه‌های مربوط ارائه شده است

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه براساس بند 10 ماده 110 قانون اساسی رسیدگی به تخلفات دستگاه‌های اجرایی و دولت به عهده دیوان عالی کشور و دیوان عدالت اداری است آیا در این باره پرونده‌ای در دستگاه قضایی ایجاد شده یا خیر گفت: براساس اجرای این بند پرونده‌ها‌یی که از مجلس در قالب نامه درباره تخلفات دستگاه‌های اجرایی کشور یعنی دولت به قوه قضائیه رسیده بود به دستگاه‌های مربوطه جهت رسیدگی ارجاع داده شده است.

* 90 نفر به آزمون تصدی امر قضا در سال 89 اعتراض کردند

دادستان کل کشور در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره اعتراض شرکت کنندگان آزمون تصدی امر قضا که در سال 89 برگزار شد گفت: بررسی‌های من نشان می‌دهد که حدود 90 نفر از شرکت‌کنندگان در این آزمون به برخی از نتایج ارائه شده اعتراض کرده‌اند.

وی ادامه داد: پس از اعتراض این افراد کمیته‌ای که در معاونت آموزش قوه قضائیه ایجاد شده بود اقدام به بررسی اعتراضات کرد و این نکته را هم بگویم که این آزمون امسال نیز در شهریور ماه برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: البته تمهیداتی اندیشیده شده تا شرکت‌کنندگان در این آزمون که فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های شهید بهشتی، امام صادق و تهران باشند و معدل دوره تحصیلی آنها بالاتر از 18 باشد نیازی به شرکت در آزمون کتبی این آزمون نخواهند داشت و فقط از آنها آزمون شفاهی گرفته خواهد شد.

* لیست معوقات بانکی را از بانک مرکزی گرفته‌ایم

محسنی‌ اژه‌ای در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه رقم معوقات بانکی آیا مشخص شده یا خیر، گفت: در سال 88 مقرر شد تا لیست معوقات بانکی را از بانک‌های دولتی بگیریم اما دولت در همان زمان دست به کار شد و کمیته‌‌ای را برای بررسی این موضوع در نظر گرفت.

وی ادامه داد: پیش از آنکه لیست 250 نفره‌ای از دولت درباره مفاسد اقتصادی به دست ما برسد با بانک مرکزی مکاتباتی را از سوی دادستانی کل کشور انجام دادیم و از آنها خواستیم تا لیست کسانی که معوقات بانکی بخصوصی دارند را ارائه دهند.

محسنی اژه‌ای گفت: تاکنون 80 پرونده برای این افراد ایجاد شده است و تلاش داریم تا این معوقات را هر چه سریعتر به خزانه دولت بازگردانیم.