سفارش تبلیغ
صبا ویژن

من مادر هستم

من مادر نیستماینکه امروز فیلم سازهای ما اینقدر جسارت پیدا کرده اند، هرآنچه دل تنگشان می خواهد بگویند و بسازند و روی پرده سینما به نمایش بگذارند، چه چیز را نمایان می سازد؟ (قصد ایجاد بیست سوالی را ندارم) بله سوء مدیریت تنها جواب این سوال است. وقتی آقای شمقدری پس از عریان شدن گلشیفته فراهانی می گوید ما تلاش می کنیم این هنرپیشه برگردانیم، جهت گیری را مشخص کرده. وقتی خانم نیکی کریمی امریکا و دبی رفته و کشف حجاب می کند موضع گیری ها مشخص است. وقتی فاطمه معتمد آریا با مرد غریبه اجنبی در ملاء عام روبوسی می کند و پس از آن در سریال شبکه یک (سرآشپز) بازی می کند وضعیت مشخص است. وقتی پیر هنرپیشه های ایران (عزت الله نتظامی)، زنی نامحرم (نیکی کریمی) را در آغوش می کشد اعتقادات مشخص است. وقتی فیلمی فاقد ارزش اسلامی و ایرانی (جدایی نادر از سیمن) پس از جنجالها و رسانه های معاند بعنوان نماینده فیلم های ایرانی به اسکار رفته و جایزه می گیرد سمت و سوی دولت (کارنامه موفق ساختن) آشکار است. وقتی لیلا حاتمی ها و ضیغمی ها و ... در تمام سریال ها و فیلم ها و همچنین در شرایط عادی زندگی خود خارج از عرف پوشش دارند و پای ثابت برنامه های ویژه صدا و سیما هستند، سمت و سو گیری ها آشکار است. وقتی سریال های تلویزیونی و فیلم ها ی ما دارای ساختار صحیح نبوده و مبین فرهنگ ما نیست عاقبت مشخص است. و چه و چه و چه ..

حال شما بگویید با احراز این سوء مدیریت و با عنایت به این ورودی (این پوت) و واضح بود باکس تولید (وایت باکس)، آیا مشخص بودن خروجی (اَوت پوت) که همین فیلم های سخیف چون من مادر هستم یا یک خانواده محترم و ... چیزی بعید و به نظر می رسد؟

یا حضرات (دست اندرکاران سینما و رسانه) واقعاً بیسوادند که محتوی و بتن موضوع را درک نمی کنند! (امر بعید به نظر نمی رسد). یا خود را به ... زده اند! (امیدواریم اینگونه نباشد) یا خود خط می دهند (در این صورت وای به حال ما و اوف به آنها).

موجی که در سینما و تلویزیون جریان دارد به این صورت است که نویسنده هرآنچه دل تنگش می خواهد نوشته و ارائه می کند و کارگردان با اضافه کردن چند چاشنی که معمولاً غالب طنز دارد و بعضی اوقات هم دخترهای زخم خورده و نالان و یا زن های تنها این نوشته ها رابه خورد بیننده می دهد. حال هرچه که می خواهد باشد. اگر اشتباه نکنم موج از زمان اکران فیلم مارمولک شدت یافت البته تحت عنوان فیلم های روشن فکرانه. پوشش هنرپیشه های زن رنگ و شکل مد روز به خود گرفت و روز به روز بدتر می شود (میدانم که نیازی به ارائه عکس و تصویر و کلیپ ندارد، چرا که به قدر کافی دیده می شود برای مثال همین الان کافی است تلویزیون را روشن کنید) چرا که بهانه سوق بیننده به شبکه های داخلی و جلوگیری از ورود فرهنگ غربی از طریق ماهواره است. اما جواب می دهم که آقایان و خانم های مسئول؛ دیش های ماهواره ها را ببینید. شما با این کارتان بقیه مردم که از ماهواره بی خبر هستند را نیز منحرف می کنید.

تا دیروز تجمل گرایی را باب می کردند. امروز سیگار و مشروب و قتل. فردا ...

همین آقای جیرانی در برنامه هفت کاری با یک کارگردان جوان (فیلم پایان نامه) کرد که هنرپیشه آن اثر از ترس بیکاری عذرخواهی عمومی کرد. حال چه شده که مخالفان آن کارگردان جوان موافقین آقای جیرانی شده و بجای مرگ بر سینما ندای زنده باد سینمایشان بگوش می رسد.

اما ما در نقطه قوتیم و هستند مسعود ده نمکی ها و پرویز شیخ تادی ها . الا باید بانگ بر می آوردیم که به داد اسلام برسید.