سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جنگ نرم

نظریه‌پردازان «جنگ نرم» معتقدند که فرآیند جنگ نرم 3 مرحله دارد؛

مرحله اول، «فرهنگ سازی» است که طولانی‌ترین مرحله است و در آن باورها و هنجارها تغییر می‌کند؛

 مرحله دوم «نهاد سازی» است که پس از تاثیری که بر روی نخبگان و جامعه گذاشته می‌شود سعی بر این است تا افرادی را که همسوی خود کرده‌اند را در درون نهادهای مدنی دور هم جمع کنند.

 مرحله سوم «شبکه‌سازی» است که پس از آنکه نهادهای بسیاری راه‌اندازی شد و هم‌افزایی صورت گرفت، اهداف خود را روشن کنند.

زمانی که اهداف روشن شد آنگاه در اقدامی نهایی یک شبکه گسترده اجتماعی را تشکیل مِی‌دهند که از این مرحله به لشکر‌کشی هم تعبیر می‌شود؛ در مرحله شبکه‌سازی جریان برانداز و عامل جنگ نرم و انقلاب رنگی آماده عملیات پایانی است که از نافرمانی‌های مدنی شروع می‌شود؛ در نافرمانی‌های مدنی معمولاً به بهانه‌ای مثل تقلب در انتخابات‌ها نظام را متهم به تخلف از اصول و قواعد دموکراسی می‌کنند.

قره‌باغی یکی از کارشناس مسائل سیاسی معتقد است که در انتخابات دهم ریاست‌جمهوری در نظام جمهوری اسلامی ایران تمام مراحل براندازی و جنگ نرم به اجرا در آمد؛ از 198 دستورالعمل جین شارپ برای انقلاب‌های رنگی و به اصطلاح مبارزه مسالمت‌‌آمیز و عاری از خشونت بیش از 140 مورد آن در ایران به اجرا درآمد و نماد‌سازی و انتخاب یک رنگ به عنوان نماد و شعارهایی که در کشورهایی که کودتای مخملی در آنها اتفاق افتاده بود را تکرار و اقتباس کردند و تمام اتفاقات انقلاب‌های رنگی صورت گرفت و در مصاحبه‌ها و بیانیه‌های سران این انقلاب نیز کاملاً مشهود بود که هدف فقط انتخابات نیست.

با مشاهده مصاحبه میرحسین موسوی با مجله تایم در روز 21 خردادماه می‌توان دریافت که این حرکت عظیم تغییر‌های بنیادین در ساختار نظام را در پی خواهد داشت و پیروزی از انتخابات تنها بخشی از این تغییر بنیادین است؛ صحبت از عدم مشروعیت نظام و نهادهای آن مطرح می‌شد مثلا عدم مشروعیت شورای نگهبان که اگر ساختار و قوانین این نهادها نامشروع باشند، پس باید براندازی و تغییر صورت گیرد.

موضوع بعد در جنگ نرم پروژه کشته‌سازی است و با دروغ کشته‌هایی را مطرح کردند؛ در برخی موارد اگر کشته‌هایی هم وجود داشت مشکوک بود.

بر این اساس به نظر می‌رسد میرحسین موسوی یکی از نامزدهای سال 88 اگرچه بازیچه دست استکبار جهانی شد اما وی یکی از سران این فتنه به شمار می‌رود؛ چرا که هیچ‌گاه موضع‌گیری نسبت به اقداماتی که از سوی فتنه‌گران صورت گرفت، نداشت و حتی به آنها مهر تأیید زد.


دونرخی بودن و فساد مالی

در حالی که بسیاری از مردم در تهیه داروهای خارجی که بعضاً حیاتی هم هستند مشکل دارند و بعد از آن که وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت که نمی داند ارز دارو از سوی بانک مرکزی صرف چه اموری شده است ، سازمان غذا و دارو فاش کرد که به جای دارو که جزو ضروریات است ، بانک مرکزی به اقلامی مانند غذای سگ ارز داده است.زین اسب

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: وزارت بهداشت شاکی اصلی در اختصاص ارز مرجع برای کالاهای لوکس و آرایشی است. مسئولان اختصاص ارز باید توضیح دهند که چرا به جای دارو به لوازم آرایشی،غذای سگ، زین اسب، دسته بیل و ... ارز مرجع اختصاص داده‌اند.

به گزارش عصرایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، احمد شیبانی با رد اظهارات یکی از مسئولان بانک مرکزی که گفته بود ارز اختصاص یافته و در اختیار وزارت بهداشت صرف خرید کالاهای آرایشی شده است گفت: این موضوع از طرف کسی که خود را از مقامات بانک مرکزی معرفی کرده و خواسته نامش فاش نشود کذب محض بوده و اتفاقاً ما شاکی هستیم که چرا به جای اینکه ارز مرجع را به داروهای حیاتی و مورد نیاز و نیز برخی تجهیزات پزشکی که امروز از مهمترین اولویت‌های کشور است اختصاص دهند آن را برای خرید و واردات لوازم آرایشی و خودروهای لوکس اختصاص داده‌اند.

رئیس سازمان غذا و دارو همچنین گفت: از اسفند سال 1390 کمیته تدابیر ویژه در وزارت بهداشت و درمان به شدت دنبال تأمین و ذخیره‌سازی داروهای حیاتی و مورد نیاز کشور بود که متأسفانه با وجود همه پیگیری‌ها و مکاتبات فراوان که اسناد آن موجود است تا امروز فقط یک سوم ارز مورد نیاز برای تأمین دارو در اختیار حوزه سلامت قرار گرفته و امیدواریم با تعامل خوبی که با مسئولان بانک مرکزی ایجاد شده است در ماه‌های آینده باقیمانده دو سوم ارز مورد نیاز به موقع تأمین شود و ما همچنان برای وصول این مطالبات که حق مردم است پیگیری خواهیم کرد.

شیبانی تصریح کرد: انتشار اخباری از منبع ناشناخته یا کسی که خود را از مسئولان بانک مرکزی معرفی کرده، که خواسته نامش هم فاش نشود سندیت ندارد و بیان غیرواقع چنین مطالب کذبی نشان می‌دهد که این فرد یا اطلاع کافی در این خصوص ندارد یا این احتمال وجود دارد که مبالغ بسیار بیشتری از آنچه که تاکنون تصور می‌شد و همواره مورد گلایه و شکایت وزارت بهداشت و درمان بوده است بدون کسب نظر این وزارتخانه و برخلاف توافقات قبلی به کالاهای غیرضرور همچون کالاهای آرایشی، غذای سگ، زین اسب، دسته بیل و ... داده شده است.

رئیس سازمان غذا و دارو همچنین افزود: کسانی که از الفبای تخصیص ارز اطلاع دارند می‌دانند که هیچگونه ارزی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای توزیع داده نمی‌شود و ارز تخصیص داده شده از مبداء در اختیار شرکت‌های دارویی و سایر شرکت‌ها قرار می‌گیرد که شرکت‌های دارویی پس از گشایش اعتبار در بانک‌های عامل به خرید و وارد کردن فقط دارو اقدام می‌کنند و اینکه گفته شده است وزارت بهداشت و درمان ارز در اختیار شرکت‌های واردکننده کالاهای آرایشی قرار داده است دروغ محض است چرا که اصولاً امکان جابجایی ارز بین شرکت‌ها و حتی کالاها وجود ندارد.

شیبانی افزود: مسئولان وزارت بهداشت و درمان مراتب اعتراض و ناخشنودی خود را درخصوص تخصیص ارز دارو به کالاهای غیر ضرور بدون اطلاع و هماهنگی سازمان غذا و دارو به مسئولان ذیربط اعلام کرده است اما به جهت جلوگیری از دامن زندن به التهابات بازار ارز اصراری بر رسانه‌ای کردن این خبر نداشته و تلاش کرده با پیگیری منطقی موضوع از تکرار موارد مشابه جلوگیری کنند.

شیبانی اظهار داشت: اینجانب تاکنون بنا نداشتم در این خصوص با رسانه‌ها مصاحبه کنم اما در پاسخ به اظهارات ناصحیح فردی که خود را از مجموعه بانک مرکزی معرفی کرده و در رسانه‌های جمعی اتهاماتی را به مسئولان وزارت بهداشت و درمان وارد کرده است ناچار به بیان برخی واقعیات شدم. با این حال اینجانب و تمام همکاران من در وزارت متبوع قدردان زحمات رئیس بانک مرکزی و سایر مدیران زحمتکش این بانک هستیم که بخصوص در ماه‌های اخیر و در شرایط حساس کنونی با تدبیر و همدلی برای رفع برخی از کمبودهای ارزی حوزه دارو و ملزومات پزشکی سعی کرده‌اند.


من مادر هستم

من مادر نیستماینکه امروز فیلم سازهای ما اینقدر جسارت پیدا کرده اند، هرآنچه دل تنگشان می خواهد بگویند و بسازند و روی پرده سینما به نمایش بگذارند، چه چیز را نمایان می سازد؟ (قصد ایجاد بیست سوالی را ندارم) بله سوء مدیریت تنها جواب این سوال است. وقتی آقای شمقدری پس از عریان شدن گلشیفته فراهانی می گوید ما تلاش می کنیم این هنرپیشه برگردانیم، جهت گیری را مشخص کرده. وقتی خانم نیکی کریمی امریکا و دبی رفته و کشف حجاب می کند موضع گیری ها مشخص است. وقتی فاطمه معتمد آریا با مرد غریبه اجنبی در ملاء عام روبوسی می کند و پس از آن در سریال شبکه یک (سرآشپز) بازی می کند وضعیت مشخص است. وقتی پیر هنرپیشه های ایران (عزت الله نتظامی)، زنی نامحرم (نیکی کریمی) را در آغوش می کشد اعتقادات مشخص است. وقتی فیلمی فاقد ارزش اسلامی و ایرانی (جدایی نادر از سیمن) پس از جنجالها و رسانه های معاند بعنوان نماینده فیلم های ایرانی به اسکار رفته و جایزه می گیرد سمت و سوی دولت (کارنامه موفق ساختن) آشکار است. وقتی لیلا حاتمی ها و ضیغمی ها و ... در تمام سریال ها و فیلم ها و همچنین در شرایط عادی زندگی خود خارج از عرف پوشش دارند و پای ثابت برنامه های ویژه صدا و سیما هستند، سمت و سو گیری ها آشکار است. وقتی سریال های تلویزیونی و فیلم ها ی ما دارای ساختار صحیح نبوده و مبین فرهنگ ما نیست عاقبت مشخص است. و چه و چه و چه ..

حال شما بگویید با احراز این سوء مدیریت و با عنایت به این ورودی (این پوت) و واضح بود باکس تولید (وایت باکس)، آیا مشخص بودن خروجی (اَوت پوت) که همین فیلم های سخیف چون من مادر هستم یا یک خانواده محترم و ... چیزی بعید و به نظر می رسد؟

یا حضرات (دست اندرکاران سینما و رسانه) واقعاً بیسوادند که محتوی و بتن موضوع را درک نمی کنند! (امر بعید به نظر نمی رسد). یا خود را به ... زده اند! (امیدواریم اینگونه نباشد) یا خود خط می دهند (در این صورت وای به حال ما و اوف به آنها).

موجی که در سینما و تلویزیون جریان دارد به این صورت است که نویسنده هرآنچه دل تنگش می خواهد نوشته و ارائه می کند و کارگردان با اضافه کردن چند چاشنی که معمولاً غالب طنز دارد و بعضی اوقات هم دخترهای زخم خورده و نالان و یا زن های تنها این نوشته ها رابه خورد بیننده می دهد. حال هرچه که می خواهد باشد. اگر اشتباه نکنم موج از زمان اکران فیلم مارمولک شدت یافت البته تحت عنوان فیلم های روشن فکرانه. پوشش هنرپیشه های زن رنگ و شکل مد روز به خود گرفت و روز به روز بدتر می شود (میدانم که نیازی به ارائه عکس و تصویر و کلیپ ندارد، چرا که به قدر کافی دیده می شود برای مثال همین الان کافی است تلویزیون را روشن کنید) چرا که بهانه سوق بیننده به شبکه های داخلی و جلوگیری از ورود فرهنگ غربی از طریق ماهواره است. اما جواب می دهم که آقایان و خانم های مسئول؛ دیش های ماهواره ها را ببینید. شما با این کارتان بقیه مردم که از ماهواره بی خبر هستند را نیز منحرف می کنید.

تا دیروز تجمل گرایی را باب می کردند. امروز سیگار و مشروب و قتل. فردا ...

همین آقای جیرانی در برنامه هفت کاری با یک کارگردان جوان (فیلم پایان نامه) کرد که هنرپیشه آن اثر از ترس بیکاری عذرخواهی عمومی کرد. حال چه شده که مخالفان آن کارگردان جوان موافقین آقای جیرانی شده و بجای مرگ بر سینما ندای زنده باد سینمایشان بگوش می رسد.

اما ما در نقطه قوتیم و هستند مسعود ده نمکی ها و پرویز شیخ تادی ها . الا باید بانگ بر می آوردیم که به داد اسلام برسید.


کوروش

ذوالقرنین کیست؟

این اشتباهی است که برخی از محققین دچار آن شده اند که تصور کرده اند ذوالقرنین قرآن همان کورش  هخامنشی  است  و برخی نیز اسکندر مقدونی را ذوالقرنین قرآن  دانسته اند در حالی که ذوالقرنین خود ذوالقرنین است و هیچ کس دیگری نیست و همه کسانی که چنین برداشتی کرده اند  بدون استثناء اشتباه کرده اند چه آنهایی که غرضی نداشته اند و دچار یک اشتباه تحقیقی شده اند و استنادهای آنها عموما یا غیر معتبراست یا فقط احتمال داده اند و چه آنها که با یک غرض خاص آن را دنبال کرده اند ُ در حالیکه ذوالقرنین قرآن نه کورش هخامنشی است نه اسکندر مقدونی و نه هیچ فرد دیگری بلکه ذوالقرنین خود ذوالقرنین است

 

1-  کلمة ذوالقرنین 3 بار در قرآن آمده است که یکبار می گوید «یسئلونک عن ذی القرنین » دوم « قلنا یا ذالقرنین » سوم « قالوایا ذا القرنین» که با توجه به اینکه خداوند متعال یکبار نام اورا برده و یکبار اورا به این نام  خطاب کرده  و یکبار هم  قومی که تحت  ستم یأجوج  و مأجوج  بوده اند  اورا  به همین  نام  خظاب کرده اند همة اینها دلیل بر این است که این فرد در دوران زندگی خودش به نام «ذوالقرنین» شناخته می شده است ، حال چه اسم او بوده باشد چه لقبش فرقی نمی کند آنچه مهم است این است که او به این نام شناخته می شده در حالیکه در هیچیک از کتب تاریخی از هیچ نویسنده ای اعم از کتاب های قدیمی یا جدید نمیتوان جائی را پیدا کرد که کسی گفته باشد کورش در دوران زندگی خودش به ذوالقرنین مشهور بوده یا حتی در یک جا او را ذوالقرنین خطاب کرده باشند این خود بهترین دلیل است برای اینکه ذوالقرنین قرآن کورش هخامنشی نیست و هر نویسنده ، هر محقق و هر کس که چنین ادعائی کرده باشد اشتباه کرده ، اعم از اینکه بی غرض بوده باشد یا غرضمندانه گفته باشد.

2- این مطالب اثبات میکندکه ذوالقرنین کسی بوده که خداوند متعال با او سخن گفته یعنی او در حدّ یک پیامبر خدا بوده است در حالیکه هیچ محققی چنین ادعائی را در بارة کورش نکرده و  نمیتواند  بکند زیرا رفتارهای کورش همگی نقض کنندة شرایط پیامبری و عدالت است زیرا او ازمعیارهای دینی فاصلة زیادی داشته است حتی به دین یهود که دین خودش بوده ویا دین زرتشت که دین نیاکانش بوده است ، نیز پایبند نبوده . پس چگونه می توان نسبت پیامبری به او داد او یک نژاد  پرست  بوده که این امر در بین هخامنشیان مشهور است و نژاد پرستی در آنان آنچنان قوی بود که حتی با محارم خود ازدواج می کردند تا مبادا خون نژاد آنان به دیگر نژادها وارد شود ویا برعکس ،که این موضوع هم خلاف آموزه های دین یهود بوده و هم خلاف آموزه های دین زرتشت گرچه یهودیان فی نفسه نژاد پرست بوده اند و هستند و اگر این را با یهودی بودن کورش هم در نظر بگیریم  نژاد پرستی او تشدید هم می شود که اینها همة خلاف آموزه های دینی در همة ادیان الهی  است . پس چنین کسی نمی تواند شایستگی پیامبری داشته باشد .

3-    عموماً کسانی که بی غرض بوده اند و چنین ادعائی کرده اند اولاً به نکتة مهم بالا توجه نکرده اند ثانیاً منابع تحقیق آنها نیز از سوئی دچار همین اشکال است و از سوی دیگر معتبر نیست بلکه منابع آنها عموماً منابع یهودی است مثل محققین هندی مانند ابوالکلام آزاد وزیر فرهنگ سابق هند ، مرحوم علّامة طباطبائی ، مرحوم دهخدا که منابع آنها هم همان منابع محققین هندی یا کتاب های یهودیان است .

4-    واقعیت این است که کورش را یهودیانِ قبل از حضرت مسیح بزرگ کرده اند و صهونیست های امروز از او یک بت ساخته اند تا اورا با توجه به اینکه هیچ معیار دینی ندارد در مقابل دین اسلا م قرار بدهند دلیل دیگر آن هم این است که آنها اولاً به آموزهای  دین موسی (ع) هم اعتقاد ندارند و پایبند نیستند ثانیاً یک شخصیت قهرمانی که بتوانند به او تکیه کنند ندارند و کورش برای آنها بهترین الگو است و از سوی دیگر خودرا مدیون کورش هم می دانند زیرا کورش همانطور که اشاره شد یهودی است داستان یهدی بودن او هم از این قرار است که پدرش وقتی از فتح سرزمین فلسطین باز می گشت در راه با یک دختر اسیر یهودی ازدواج کرد و نتیجة آن ازدواج شد کورش و کورش مادرش یک زن یهودی به نام حاویل یا خاویل است و او نزد یهودیان بزرگ شده و تربیت یهودی یافته و پدرش در وصیت نامة خود به او گفته که تو باید این یهودیانی را که ما اسیر کرده وبه منطقة موصل آورده و برای  آنها اردو زده ایم هرچه زود تر به سرزمین فلسطین باز گردانی زیرا آنها این منطقه را هم آلوده می کنند و او هم از یکسو به وصیت پدرش عمل کرده است و از سوی دیگر چون یهودی بوده به آنها اموال فراوانی داده و آنها را ثروتمند کرده و در آن منطقه اسکان داده است و به همین دلیل آنها خودرا مدیون کورش می دانند و همانطور هم که گفته شد از او قهرمانی ساخته اند که به او تکیه کنند و محمد رضا پهلوی هم با همین سیاست و برای اینکه اولا دست نشاندة یهودیان بود ثانیاً او هم می خواست کورش را به عنوان یک تکیه گاه در مقابل اسلام مطرح کند از او یک بت ساخت والاّ کورش هم مثل دیگر شاهان هخامنشی بوده و فرقی هم با دیگرا ن نداشته و همة ویژگیهای آنان را هم داشته مثل نژاد پرستی ، بی دینی و... گرچه یهودی هم بوده ، مثل برخی از کسانی که مسلمان هستند ولی پایبند به دینشان نیستند او هم یهودی بوده ولی پایبند به دین یهود هم نبوده. بنا براین همة این امور اثبات می کند که کورش اولا این مقدار که اورا بزرگ کرده اند نبوده بلکه یک شاه مثل دیگر شاهان بوده که عموماً ستمگر و فاسد بوده اند همانطور که قرآن میگوید « ان الملوک اذا دخلوا قریة افسدوها» و حضرت امام (ره) در سخنان خود دارند که ما در بین پادشاهان ایران استثناء هم نداریم ثانیاً این تبلیغات فراوان در بارة کورش فقط برای تقویت آن نوع از اندیشة ملی گرایانه ای است که ضدّ دین است نه دفاع از ملیت و سرزمین و هویت ملی که اسلام در بارة آن میگوید « حبّ الوطن من الایمان » . بلکه تحقیق در بارة کورش هم باید مثل همة مسائل تاریخی صورت گیرد و نقاط قوّت وضعف آن به صورت منطقی و بدون حبّ وبغض انجام شود که حقیر بنا دارم اگر عمری باشد و خداوند توفیق دهد آنرا با استدلالهای قوی و تحلیلی منطق به انجام برسانم . انشاالله                                         


الگوی کوچولو

دخترم ریحانه امسال رفت به پیش دبستانی اما نه مثل بچه های دیگه باحجاب کامل

ریحانه

از فردای اون روز چند بچه چادری دیگه هم پیدا شدند و مادرشان میگفتند که وقتی دخترمان از مدرسه به خانه آمد سراغ چادر را میگرفتند و میگفتند یه دانش آموز جدید اومده با چادر خیلی قشنگ شده من هم میخواهم چادر سرم کنند.

نکته: برای الگو شدن و تاثیر گذاری در هر سنی میشه اقدام کرد.


تنگه واشی

سلام دوستان روز 5 شنبه مورخ 11 خرداد 91 برای یک همایش به دانشگاه آزاد اسلامی فیروزکوه رفته بودیم و موقع برگشت تصمیم گرفتیم به تنگه واشی برویم و برای اینکه شما هم با این محیط آشنا شوید و اگر نرفتید وقتی گذرتان افتاد بازدیدی هم داشته باشید یک گزارش مصور برایتان آماده نمودم که مشاهده می فرمائید.

 

از طرف تهران که بسمت فیروزکوه میرویم حدود دو کیلومتر مانده به شهر سمت چپ تابلوی تنگه واشی را نمیبینید چون پشت تابلو به شماست . اما وقتی از میدان فرمانداری دور زدید و برگشتید حالا دست راستتان تابلو را مشاهده میفرمائید.

 

جلیزجند

 

حدود 4 کیلومتر جاده باریک آسفالته را طی کردیم تا به روستای جلیزجند رسیدیم و بعد از گذر از کوچه های باریک و خانه های قدیمی از روستا خارج شده و حدود سه کیلومتر دیگر رفتیم تا به منطقه های سرسبز تر رسیدیم و آنجا ماشین را پارک کرده و پیاده حرکت کردیم .

 

تنگه واشی

 

ورودی تنگه باید از داخل آب عبور کنیم و راه خشکی ندارد پاچه شلوار را بالا نزنید چون بی فایده است و تا بالای زانو در آب میروید.

 

تنگه واشی

 

آب بسیار سرد است و ضمن یخ کردن پا ها سنگ های کف رودخانه نیز پا ها را اذیت میکند و گهگاهی باید روی جزیره های سنگی پاها را گرم کرد

 

تنگه واشی

 

در بین راه و داخل تنگه به تابلوی بزرگی از سنگ تراشیده شده برخورد می کنید که بسیار جالب است.

 

تنگه واشی

 

بقیه مسیر را هم باید در آب بروید تا از تنگه خارج شوید.

 

تنگه واشی

 

بعد از گذر از تنگه با منظره ای سرسبز و زیبا مواجه میشوید .اینجا دیگر زمین هموار است .

 

 تنگه واشی

 

 چند کیلومتری را میتوان طی کرد. تا دوباره به تنگه دیگری میرسید که به آبشار زیبایی ختم میشود و البته گذر از آن به سختی تنگه اول نیست .

 

و اما موضوعی که توجه مرا جلب نمود تا این گزارش را تهیه کنم این بود که برای اقامه نماز ظهر و عصر به مسجد روستای جلیزجند رفتیم و با تصاویر 17 شهید که به شکل زیبایی در مسجد نصب شده بود مواجه شدیم.

 

شهدای جلیزجند تنگه واشی

 

 شهید حمید سرج - شهید علی سراج - شهید سیدوردی شاهورانی - شهید صادق قزوینیان

 

شهدای جلیزجند تنگه واشی

 

 شهید علی اشرف سراج - شهید پرویز سراج - شهید بهرام زیاری - شهید علی سراج

 

شهدای جلیزجند تنگه واشی

 

 شهید محمد طاهر سراج - شید احمد زیاری - شهید یحیی سراج - شهید رجب علی سراج

 

شهدای جلیزجند تنگه واشی

 

شهید علیرضا سراج - شهید عقیل سراج - شهید علی زمانی نژاد - شهید حاجی سراج - شهید اسلام سراج

 

برای شادی روح شهدای عزیزی که با نثار جان خود عزت و سربلندی و آسایش را برای ما بوجود آوردند صلوات

 

امیدوارم از این سفر لذت ببرید. افشار

منبع: کانون فرهنگی شهدا www.kanoon8.parsiblog.com


غرور بی جا

غرور بی جا

 

شنیدستم که هر کوکب جهانیست        جداگانه زمین و آسمانیست

 

زمین در جو این افلاک مینا                    چو خشخاشی بود بر روی دریا

 

تو خود بنگر کز این خشخاش چندی        سزد تا بر غرور خود بخندی

 

 

 

عقاب    عقاب

 

 روزی ز سر سنگ عقابی به هوا خاست      وندر طلب طعمه پر و بال بیاراست 

 

ع    ع

 

بر راستی بال نظر کرد و چنین گفت         امروز همه ملک جهان زیر پر ماست

 

                 ع

 

گر بر سر خاشاک یکی پشه بجنبد         جنبیدن آن پشه عیان در نظر ماست

 

          ع 

 

بسیار منی کرد و ز تقدیر نترسید      بنگر که از این چرخ جفا پیشه چه برخاست

 

                                        کمان 

 

ناگه ز کمینگاه یکی سخت کمانی      تیری ز قضا و قدر انداخت بر او راست

 

 

 

                          ع

 

بر بال عقاب آمد آن تیر جگر سوز     وز عرش مر او را به سوی خاک فرو کاست

 

 

 

                            ع

 

بر خاک بیفتاد و بغلتید چو ماهی          بگشود پر خویش سپس از چپ و از راست

 

    تیر

 

گفتا:عجب است اینکه زچوبست و ز آهن      این تیزی و تندی و پریدن ز کجا خاست؟

 

   پر

 

بر تیر نظر کرد و پر خویش بر او دید       گفتا: ز که نالیم که از ماست که بر ماست!

منبع : کانون فرهنگی شهدا


منابع آزمون دکتری

جغرافیای شهری پیشرفته

 دیدگاههای نو در جغرافیای شهری شکوئی

پویای نظام شهری ایران -اصغر نظریان

جغرافیا و شهرشناسی یدالله فرید

 مکاتب جغرافیایی

اندیشه های نو در فلسفه جغرافیا جلد 1و2

فلسفه وقلمرو جغرافیا احمد پور احمد- انتشارات دانشگاه تهران

دگر اندیشی در فلسفه جغرافیا- حاتمی نژاد

فلسفه ی روش شناسی تحقیق در جغرافیا- فاطمه بهفروز- انتشارات دانشگاه تهران

 روش تحقیق

روش تحقیق در علوم انسانی-حافظ نیا

روشهای تحقیق کیفی در جغرافیای انسانی- پوراحمد

روش شناسی و تکنیک های تحقیق علمی در علوم انسانی با تاکید بر جغرافیا- حسین آسایش و سید رحیم مشیری- انتشارات قومس

روش تحقیق در علوم رفتاری- زهره سرمد و عباس بازرگان

روش تحقیق در مدیریت- غلامرضا خاکی

  استعداد تحصیلی

 هادی مسیح خواه- محمد وکیلی
  زبان
 
504 
 اسنشال ورد فور تافل
 قواعد عباس فزرام

طرح های شهری

طرحهای شهری

-طرح جامع شهری Master Plan

   طرح جامع شهر عبارت است از طرح بلند مدتی که در آن نحوه استفاده از اراضی و منطقه بندی مربوط به حوزه های مسکونی، صنعتی، بازرگانی، اداری، کشاورزی، تاسیسات و تجهیزات و تسهیلات شهری و نیازمندی های عمومی شهری، خطوط کلی ارتباطی و محل مراکز انتهای خط ( ترمینال ) و فرودگاه ها و بنادر و سطح لازم برای ایجاد تاسیسات و تجهیزات و تسهیلات عمومی مناطق نوسازی، بهسازی و اولویت های مربوط به آن تعیین می شود و ضوابط و مقررات مربوط به کلیه موارد فوق و همچنین ضوابط مربوط به حفظ بنا و نماهای تاریخی و مناظر طبیعی تهیه و تنظیم می گردد.

   درواقع طرح های جامع در دو مرحله تهیه می شوند. مرحله اول شامل انجام بررسی ها، شناخت وضع موجود شهر مانند مطالعات جغرافیایی، اقلیمی، تاریخی و بررسی ویژگی های اقتصادی، اجتماعی و کالبدی شهر و در بخش آخر این مطالعات جمع بندی و تجزیه و تحلیل می باشد. در مرحله دوم، طرح کالبدی شهر و گزارش های مربوطه ارایه می شود.

   طرح جامع شهری، به منظور تدوین برنامه و تعیین جهات توسعه ی شهر و تامین نیازمندیهای آن بر مبنای پیش بینی ها و اهداف توسعه شهری، تهیه میشود. طرح جامع بیشتر در مورد شهرهای بزرگ و یا شهرهایی که بیش از 25000 نفر جمعیت دارند، به مرحله ی انجام در می آید. طرح جامع، عبارتست از برنامه ای که به صورت راهنما عمل کند.

   در حقیقت، طرح جامع را میتوان سیستمی دانست که خط مشی اصولی و کلی سیاست های شهری را تعیین می کند. از طرف دیگر، طرح جامع را می توان منطقی جهت انتخاب الگوی صحیح استفاده از اراضی شهری دانست.

   روش مطالعه و انجام یک طرح جامع شهری، عبارت است از مطالعه وضع موجود، تجزیه تحلیل و نتیجه گیری از وضع موجود، تعیین اهداف و اولویتها، انجام پیش بینی های لازم، ارائه طرحها و برنامه های توسعه شهری و اجرای آنها.

   طرح جامع شهری، بیشتر به منظور ترویج ضوابط شهرسازی، کنترل توسعه شهرها، گرایش به نظام برنامه ریزی و هماهنگ سازی بخشهای مختلف اقتصادی و اجتماعی، با توجه به کیفیت محیط زیست و بر اساس شناخت حوزه های نفوذ طبیعی، اجتماعی و اقتصادی شهرها تهیه میشود.

   با توجه به تعاریف مذکور ویژگی های اساسی طرح جامع شهری را چنین می توان برشمرد:
الف) طرح جامع، طرحی است کالبدی فضایی که با بهره گیری از تحولات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه شهری، به بهبود سازمان فضایی شهر و رفاه اجتماعی مردم می پردازد.
ب) طرح جامع از نظر زمان میان مدت و به لحاظ مقیاس برخورداری کلی است و سیاست های کلی توسعه شهر را تا مدت ده سال تعیین مینماید.

ج) در طرح جامع نه تنها خود طرح بلکه منطقه آن نیز مورد توجه قرلر می گیرد.

د) طرح جامع وسیله ای است برای سهل کردن تصمیم گیری و سیاست گذاری؛ که نقش هدایتی آن از جنبه های با ارزش طرح است.

   پس از انقلاب نام طرح های جامع به طرح های توسعه و عمران و حوزه نفوذ شهرها تغییر یافت. به دلایلی نیز مراحل کار از دو مرحله به چهار مرحله افزایش یافت.

   مقیاس نقشه های شهری، در طرح های جامع شهری اغلب 10000/1 ،  5000/1   ،   2500/1  است.

3-طرح تفصیلی شهری Plan   Detailed

   طرحی است که بر اساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع، نحوه استفاده از زمین های شهری را در سطح محلات مختلف شهر و موقعیت و مساحت دقیق زمین برای هر یک از آنها و وضع دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور و میزان تراکم جمعیت، تراکم در واحدهای شهری، اولویت های مربوط به مناطق بهسازی، توسعه و حل مشکلات شهری و موقعیت کلیه عوامل مختلف شهری در آن تعیین می شود.

   طرح تفصیلی متعاقب طرح جامع شهری و به منظور انجام برنامه های اجرایی تصویب شده ی این طرح صورت می پذیرد.

   طرح تفصیلی در حقیقت، تنظیم برنامه های مفصل و انجام اقدامات جزء به جزء در مناطق و محلات شهری و طراحی آنهاست.

طرح تفصیلی شامل چهار مرحله به قرار زیر است:

1-  مرحله بازشناسی

2-  مرحله تثبیت برنامه ها و طرح های اجرایی

3-  مرحله تشخیص و تعیین اولویت ها

4-  مرحله انجام و اجرای محتوای طرح و کاربرد اراضی

   اندازه نقشه ها در طرح های تفصیلی معمولاً 500/1 ، 1000/1  ،  2000/1  است.

سازمان مسئول طرح های جامع و تفصیلی وزارت مسکن و شهرسازی است.

ضمناً یادآور میشود سابقه ی تهیه ی طرح های جامع و تفصیلی در ایران به حدود سالهای 47-1346 باز میگردد.

3-طرح هادی شهری Plan Guide

   طرح هادی شهری بیشتر برای شهرهای کوچک و شهرهایی که تا حدود 25000 نفر جمعیت دارند، تهیه میشود.طرح هادی در حقیقت تعیین کننده اصول کلی توسعه شهرهاست. در این طرح بیشتر هدایت توسعه شهرها مورد توجه قرار دارد.از طرح هادی میتوان به عنوان برنامه ی راهنمای توسعه شهر نام برد .

   این طرح، برنامه ی قبل از اجرای طرح جامع است. طرح هادی برای شهرهایی تهیه میگردد که یا فاقد بودجه طرح جامع میباشند و یا امکان اجرای طرح جامع در آنها، فراهم نشده است.طرح هادی در کشور ما، دارای سابقه طولانی تری نسبت به طرح جامع است؛ سازمان مسئول طرح های هادی شهری نیز وزارت کشور میباشد.


نقش مردم در انتخابات

انتخابات

مقام معظم رهبری : ملت ایران وقت انتخابات که میرسد ، احتیاج به بصیرت دارد ، نگاه کند ببیند دمن چه موضعی گرفته است در قبال این حرکت عظیم مردمی، حواس خود را جمع کند ، تصمیم درست بگیرد . این هم وظیفه ی ما مردم است که بایستی مراقبت کنیم.

مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای: انتخابات مجلس مظهر دخالت مردم در سرنوشت خود و کشورشان است ، چون مجلس مرکز قانونگذاری است . قانون یعنی جاده ای که باز میشود تا مسئولان اجرایی از آن جاده حرکت کنند و با تلاش خود گوشه و کنار و زوایای کشور را آباد و اصلاح کنند . این جاده بازکنی به عهده قانون است و قانون را هم نماینده شما در مجلس وضع می کند. 24/11/82

امام خامنه ای :انتخابات مانع توطئه ها و جلوگیر خباثتهای دشمنان نسبت به این کشور است ، لذا می خواهند انتخابات برگزار نشود . این راهبرد کلی آنهاست

مقام معظم رهبری: انتخابات یک نمایشگاه است برای نشان دادن عزم ملی ملت ایران ، استقامت ملت ایران ، دانایی و هوشیاری ملت ایران ، پایبندی به نظام مردم سالاری دینی 12/10/86

امام خامنه ای: مجلس با آراء مردم تشکیل میشود . هر چه آراء بیشتر باشد ، مجلس قویتر خواهد شد. شما وقتی کسی را صالح و شایسته دانستید و او را به مجلس فرستادید ، توانسته اید بخشی از توان خود را در ساختن و پیشرفت آینده به کار بگیرید . اهمیت مجلس از اینجاست